Każdego dnia, mijamy na ulicach, oglądamy w prasie, telewizji czy Internecie, kolorowe reklamy nakłaniające nas do wybrania oferty jakiejś konkretnej marki. Jesteśmy już do tego przyzwyczajeni w takim stopniu, że nie przyswajamy często detali, które wychodzą na jaw dopiero po głębszym zapoznaniu się z daną ofertą.

Jako firma zajmująca się, głównie, wizerunkiem przedsiębiorstw, przywiązujemy do tej dziedziny reklamy szczególną uwagę.
Niestety, dobór nazw marek, które je identyfikują, jest na bardzo niskim poziomie w naszym kraju. Neologizmy typu „ZbychBud„, „Laczex„, „Dompol„, „Spawpol„, itp., nie robią już na nas zbytniego wrażenia. Od czasu do czasu, uśmiechniemy się pod nosem i przejdziemy obok tego obojętnie.
W jakimś stopniu kochamy je, za pomysłowość i fantazję. Bardzo często powodują śmiech do łez, a zarazem refleksję nad sensem ich istnienia. Nie można im też, na pewno, odmówić swojego rodzaju unikalności. Niestety, w większości są to marki, które dzięki źle dobranej nazwie mogą mieć trudności na rynku, szczególnie tym zagranicznym.

Istnieją jednak firmy, które mimo niekorzystnej lub nieadekwatnej do świadczonych usług nazwy, osiągnęły duży sukces. Najlepszym tego przykładem jest marka Drutex. Producent okien, który  rozpoczynał swoją działalność w branży obróbki metali. Z czasem dopiero wprowadził do swojej oferty stolarkę okienną. Minęło bardzo dużo czasu, zanim dotarło do nas, że ta firma produkuje i sprzedaje okna. Wyjątków takich, jest na całe szczęście niewiele i większość znanych marek posiada atrakcyjne nazewnictwo.

Drutex

Często zastanawiamy się nad przyczyną powstawania takich tworów, które towarzyszą marce przez cały okres jej istnienia i mogą stanowić utrudnienie w promocji oraz zdobyciu konkretnego klienta. Głównymi przyczynami, jest najprawdopodobniej oszczędność nowego przedsiębiorcy, który stara się przeznaczyć środki na „ważniejsze” rzeczy niż budowa wizerunku oraz najprawdopodobniej, również, zwykła niewiedza. Nazwę firmy można co prawda zmienić (dzięki Tomek M. za sprostowanie 😉 ) ale wiąże się to z utratą zdobytej do tej pory rozpoznawalności. Nie każdy też wie, że istnieją agencje, które oprócz warstwy graficznej opracowują koncepcje na poziomie, którego nie widać na pierwszy rzut oka.

Proces opracowywania wizerunku graficznego marki, powinien iść w parze z namingiem, dzięki któremu efekt podjętych działań przynosi bardziej owocne rezultaty.

Jeśli posiadasz pomysł na markę oraz usługi jakie będziesz świadczył, lecz nie jesteś w stanie ubrać jej w słowa oraz, przede wszystkim, w szatę graficzną, skorzystaj z pomocy profesjonalistów, którzy doradzą i ustrzegą Cię od pomyłki, której skutki mogą być ciężkie do naprawienia. Z chęcią doradzimy i zajmiemy się Twoim biznesem, tak aby został zauważony oraz zapamiętany przez potencjalnego odbiorcę.

W naszym portfolio znajdziesz zrealizowane koncepcje, które są również prezentacją naszych możliwości.

* zbieżność wymienionych nazw z istniejącymi markami jest przypadkowa i nie ma na celu urażenia konkretnej firmy


Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail